Friday, July 15, 2011

Rasa macam mabok durian

Aku tahu durian ni buat panas badan, tapi nafsu buat aku makan jugak derian.. Sampai ikut Bob, abg Z, sizwan, fadli n elmi g menyusup dalam kobun durian kat bukit sedanan, agak jauh gak masuk kedalam...

Kat situ, aku diperkanalkan dengan uncle johari yg mmg betul2 pakau dalam bab-bab durian ni.. Kalu wat PPT ni mmg dah dapat SKM level 5 da ni dlm bidang perdurianan.. Kat ni uncle Jo menerangkan dengan panjang lebar jenis dan spesifikasi durian.. Dari yang rege rm1/kg hingga rm10/kg..

Macam-macam nama ader, musang king ade (ni yg paling mahal rm10/kg) IOI, D24 (rm4/kg) reject shop/kampung (rm1/kg)... Aku sambar musangking dua bijik, saja nak try lepas kena racun dengan apis.. lesap rm27.. tambah IOI dan D24 sket.. suma skali rm35.. Puah makan....

Diakhir lawatan, aku tanpa segan silu tangkap no phone abg Jo utk sesi lawatan yg akan datang..

No comments: