Monday, May 10, 2010

Kerjo semula…

Selepas 2 minggu berkurus.. Opss.. berkursus. Hari ni mula menjejok kan kaki ke Opis yang amat dirindui.. heheh.. Tgk mejo dah bersepoh-sepoh, memo2 penuh atas mejo, dalam pigeon hole pon berlambok-lambok.. Banyok sungguh surat chento..

Dalam masa 2 minggu ni, dua kursus telah aku attend, first week kursus fotografi dan adobe photoshop. Second week plok aku g kursus preparation untuk MySkills Asean. Haa.. 2 benda yang sgt jauh berbeza.. Paling bess kursus kamera digital SLR lah.. Walaupon aku takdok kamera jenih ni.. Tp teknik2 yang dipelajari boleh la jugok aku apply kat kamera kompak org ghumoh yg telah banyok berjasa merakamkan pelbagai event sepanjang ia berkhidmat.

Utk kursus persediaan MySkills Asean pulok, aku rasa macam kalu aku tok pegi pon ok kot.. Sbb belajar bendo-bendo yang aku boleh carik sendiri, Cuma maso hari terkhir jah best sket. En. Halim ILP Ledang menunjukkan seni persilatan yang mantap dengan CISCO IOS. Tp tu pon tak dapt physical hardware, main virtualization jah… Bole laaa…
Untuk debian pulok, belajar setakat nok up service jah, pastu utk Win server 2008, ajar kungfu simple jah.. Tp yang best nyer instructor taknak cakap dalam bahso ibunda pon walau mostly peserta nok sebut dalm English pon tergagap2.. Ganah2… Skeping Londing tuh.. Org kalu nok skeping pon, tgk audien dulu la.. kan tok pasal deme sore je pahang…hehe

Kursus Adobe Photoshop pon mmg best, agaknyer sbb jiwo aku ni suko bendo2 berseni.. hehe budok sastera ni dulu walaupon skoloh sains.. hehee pelik dok.. Aku dah aplokasi doh apo yang aku dapat dari kursus ni dengan mentouch up muko aku sendiri, pastu muka org ghumoh pulok… licin muko aku dibuatnyer..

Ok sambung wat kijo…

No comments: